5 ritkán hallott érv, amivel a könyvelő is elégedett lehet
Sok cégvezetőnél örök dilemma, hogy melyik a jobb: megvenni vagy bérelni a céges autót. A vásárlás-pártiak főleg a magas bérleti díjakkal érvelnek, na meg azzal, hogy így ki vannak szolgáltatva az autókölcsönző cégnek. Pedig könnyen lehet, hogy hosszú távon ma már anyagilag is jobban megéri az autóbérlés, mint a kocsi megvásárlása. A világ egyre inkább a bérlés mellett teszi le a voksát. Mi is ezt mondjuk, s van rá fél tucat jó érvünk, hogy cégvezetőként miért is jobb autót bérelni mint vásárolni.
#1 Mennyibe kerül – most?
Ha lapáttal szórják a pénzt a cégben, akkor valószínűleg teljesen mindegy, hogy mekkora egy változásnak a beruházási igénye. Ha Ön nem kábítószerrel vagy fegyverekkel kereskedik, akkor viszont a hosszú távú számítások mellett biztosan kétszer is megnézi, hogy valamire mennyit kell kifizetni most azonnal. Unalomig ismert érv, de azért tegyük csak ide a lista elejére: egy középkategóriás cégautó megvásárlása most azonnal 3-4 milliós költséget jelent, szemben a havonta kis összegben érkező bérleti díjakkal. A rövid távú autóbérlés maximum néhány tízezer forintba kerül és az egész hónapra szóló is maximum 100-200 ezer közötti betervezhető költséget jelent. Nincs azonnali milliós kiadás, boldog a könyvelő.
#2 Nem kell hozzá saját szerelő
Ha saját autója van, előbb-utóbb kell olyan valaki is, aki ért az autók karbantartásához. Vagy év végén osztalékot nem magának fizet, hanem egyenesen átutalhatja annak a szerviznek is, amelyik a céges autót karbantartja. Ha az autót nem csak egy ember használja a cégnél, akkor főleg szüksége van hozzáértő emberre. El tudja képzelni, hogy tud kinézni egy autó, amit mindenki hajt, de senki nem érzi a sajátjának?
Ha bérli az autót, akkor a karbantartással, gumicserével, olajcserével kapcsolatos gondokat egy az egyben rábízhatja az autókölcsönzőre. Az az ő dolguk, az Öné meg az, hogy használja a kocsit.
#3 Mennyi marad belőle a végén?
Amikor a szalonból kihajt a frissen vásárolt új kocsival, nézzen hátra egy pillanatra. Lát majd egy lángcsóvát a kipufogó mögött – ott ég el a pénze. Amint kihozza a kocsit, az veszít 20 százalékot az értékéből. Tudja, hol létezik az „értékálló” autó? A kereskedők eladási szövegeiben, hacsak nem valami igazi egypéldányos ritkasággal hagyta el a szalont.
A kocsi nem értékálló. Baromi gyorsan avul, elveszti az értékét, s amikor lejár a részlet és szabadulna tőle, kap érte egy marék kabátgombot. Akkor inkább béreljen egy autót, s ha már nincs rá szüksége, egy telefonnal megszabadulhat tőle további költségek és veszteségek nélkül.
#4 Megunta? Cserélje!
A véglegesség érzése először az oltár előtt kapja el az embert. Mennyi időre is tesszük azt a fogadalmat? Tényleg, ő lesz az utolsó nő az életemben? – fut át minden vőlegény homlokán a ránc az igen kimondása előtt.
Házasságban ez rendben van, de egy autót nem egy életre veszünk! Ha megunta, cserélje. Ha nagyobbat szeretne, cserélje. Ha eddig egy kisebb autót használt, de kell egy kombi a szerszámokhoz, cserélje. Az autókölcsönzésben az a jó, hogy mindig a pillanatnyi igényeihez, ízléséhez, ötleteihez tudja a kocsi típusát is igazítani. Saját autót mikor tudna ilyen rugalmasan váltani, cserélni, újítani?
#5 Nyújtózkodjon tovább, mint amíg a takarója ér
Régen az embereknek nem volt más lehetőségük, mint megvásárolni azokat a dolgokat, amikre szükségük volt. Aki közlekedni akart, annak nincs mese, meg kellett vennie a lovat.
Ha cégautó beszerzésén gondolkodik, akkor bizony ötször is átszámolja, mit bír el a költségvetése. Egy-két millió ide vagy oda igazán nem mindegy. Egy jó konstrukcióban megoldott autókölcsönzéssel azonban eltűnnek ezek a korlátok. Egy kisautó és egy középkategóriás megvásárlása között ég és föld a különbség. A bérleti díjuk viszont nincs is olyan nagyon távol egymástól. A lényeg: bérelni legalább egy, de akár két kategóriával is nagyobb autót tud, mint aminek a megvásárlására elég lenne a pénze. Miért ne ülne át egy nagyobb autóba, ha a költségek növekedése nélkül megteheti?